Gör din egen sänggavel.

Jag tyckte att sängen var tråkig utan sänggavlar. Jag hade inte heller möjlighet till att köpa en sängstomme eller gavel som skulle kunna passa till vår säng.
Därför byggde vi vår egen utav två gammla garderobsdörrar som skulle kastas. Jag klädde in gavlarna med ett gammal innertäcke så att det skulle bli en mjuk känsla. Sedan sydde vi ett överdrag av ett tyg jag gillade. Från början hade jag ett vitt tyg, men hittade sedan detta beiga som jag köpt en gång i tiden på Sri lanka. Så min syster sydde ett nytt "tygöverdrag" till mig av det.



Sängkappan ni skymtar har även min syster sytt till mig av vitt lakanstyg från IKEA.




Gaveln går ända ner till golvet och är fastskruvad i sängen.

Ett enkelt sätt att få en gavel, samt att man kan ändra utseendet snabbt och enkelt gennom att sy ett nytt överdrag! Varför inte matcha gaveltyget med par kuddar på sänge... möjligheterna är många.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!