Petit chou

Jag gjorde idag petit-chou, som jag fyllde med grädde och bär. Så gott, det är inte heller så sött, jag tog i lite vaniljsocker i grädden och pudrade dem med florsocker.
Så här blev dem...



...och här har ni receptet, jag tror inte på att de kan bli 20 stycken. Jag gjorde sex stycken lagom stora på detta recept.


Ingredienser (20 portioner)

  • 50 g smör
  • 2 dl vatten
  • 2 dl vetemjöl special
  • 3 ägg

Tillagning

  1. Sätt ugnen på 200 grader.
  2. Koka upp vatten och smör i en kastrull.
  3. Tillsätt mjölet och rör kraftigt tills smeten släpper från kanterna.
  4. Ta kastrullen från värmen och tillsätt äggen ett i taget under kraftig omrörning.
  5. Lägg smeten i 20 klickar på plåt med bakplåtspapper.
  6. Grädda i mitten av ugnen tills de fått fin färg, 20-25 minuter.
  7. Låt bollarna kallna på galler.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!