Murgröna och foton

Äntligen tycker jag att jag fått till det bra uppe på vår öppna spis (är en fuskspis). Jag hittade igår ett äppel i betong på plantagen och så framkallade jag foton på lillstompan och ett av dem fick sin plats i den gamla ramen jag fick av mamma. Jag köpte även en murgröna på city gross, ja det fanns inga växter på plantagen som lockade. Murgröna är för övrigt en av mina favoritväxter. Många anser att de är svåra att hålla vid liv, men det är enklare än man tror. Vid jämna mellanrum tar man ur blomman från ytterkrukan och sätter den i ett fat med vatten i. Så får man låta växten suga upp vattnet och sedan ställa tillbaka i ytterkrukan. Den gillar inte heller för mycket sol eller för varm temperatur.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!