Trädgårdsrundan nordvästra Skåne

Trädgårdsrundan i nordvästra skåne kommer hållas den 4-6 juni, tiden är mellan 10-17 om inget annat anges.

Förra året var jag runt och tittade på några privata trädgårdar för det finns även plantskolor och annat som Sofiero som är med i uppvisningen.

Men en trädgård som jag tyckte väldigt mycket om var ute i Viaköp. Tycker ni om Thailand, lummiga trädgårdar eller annorlunda arkitektur så ska ni åka ut där och titta. Det är ut på väg 112 och sedan till vänster vid Viköp. Ni kan även kolla in http://viakoptradgard.blogg.se/ så kan man se lite vad dem erbjuder, men det är inget jämfört med att uppleva trädgården live!

En annan favorit ligger ute i Rögle. Tycker man om gammla byggnader och växthus byggt av gammal tegel och fönster är detta något för er. Om jag inte minns fel är det en konstnär som bor där ch lite var stans i trädgården kan man hitta lite skulpturer. Titta in på deras hemsida http://www.rolfrogle.se/  klicka på trädgårdar i spalten på vänster sida så kan ni få lite smakrov!

Jag själv ka ju bara drömma om att få vara med i trädgårdsrundan, men kanske en dag är även min trädgård redo!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!