Örter

I dessa tider då man ska tänka på miljön och mycket ska vara ekologiskt, varför inte odla en del hemma då?
Jag har i alla fall en del örter och grönsaker jag odlar i trädgården.
Bland annat har jag gräslök, sallad, dill, tomater, oregano, och lite andra örter. Jag har även tryckt ner några vitlöksklyfftor i jorden, så nu kommer det upp vitlök också!





Jag har även en del jordgubbsplantor, får vi se om det blir några jordgubbar i år, tror inte det.. men man kan alltid hoppas!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ina

Vilken fin örtodling du har! Snyggt med stenarna mellan pallkragarna!



Egenodlat är inte bara ekologiskt och bra miljötänk, det är lite extra gott att skörda och äta sitt eget också!



Önskar dig en toppenhärlig onsdag!

/Ina

2010-06-02 | 14:39:03
http://www.inaslillaliv.blogspot.com




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!