Misslyckad målning!

Jag har länge haft planer på att fixa till min byrå i hallen. Så nu äntligen köpte jag färg och tog mig tid till att ge mig på detta projekt.
Min tanke är att framsidan av byrån ska vara schackrutig. Jag titade ut alla rutorna och började sedan måla. Två rutor målade jag utan att maskera, men tänkte att det kanske var lika bra att göra det.
DET skulle jag aldrig ha gjort!! Färgen lyckades trycka sig in bakom maskeringstejpen, så nu ser det mest fördjävligt ut.

FÖRE

PRECIS MÅLAD
Ni kan se dem tva rutorna  i mitten, ingen maskering, relativt bra malade...

Resultatet, fullkomligt misslyckat!!

Sa nuj vet jag inte hur jag ska fixa till detta. Kanske det gar att mala i med vit farg, skulle vara trist att beova mala over hela med svart, det ar ju egentligen sa har jag vill ha den. JA, jag far helt enkelt prova med vit farg forst...
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ina

Vad trist!!!

Men jag tror nog att det går att ordna till...



/Ina

2010-06-13 | 18:05:18
http://www.inaslillaliv.blogspot.com
Lina

ett tips när du ska måla är att först måla med vit där på det maskerade området. sedan måla med svart färg när det vita torkat. så har det vita redan "täckt" de smyghålen som färgen gärna vill titta ut genom när man ska måla. så blir det fin fina linjer :-) dock kanske lite sent tips nu, men kan va värt att tänka på till en annan gång :-D

2010-06-13 | 19:21:32




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!